Descrizione
Vinars ai 11 di Avrîl, aes 18:00, us spietìn inte aule consiliâr dal Comun di Tresesin par "Ellero, Polidori e Alfieri", une celebrazion di Giuseppe Ellero dramaturc tal centenari de sô muart. Par cure di Mario Turello, cun acompagnament musicâl di Lino Straulino e Anastasia Fabbro.
Jentrade libare!
E sarà cjapade in esam la comedie Il segretario di Vittorio Alfieri, dal 1906, che Ellero al à gjavât da La magion del terrore di Gaetano Polidori, par trê agns e mieç segretari di Alfieri e ancje lui poete e dramaturc e ancje editôr in Ingletiere de Angeleida di Erasmo di Voleson confrontade cun Il paradiso perduto di Milton. Si cjacararà ancje di Ellero critic de Isabella di Polidori. Il segretario di Vittorio Alfieri al è stât metût in sene ancje tal 1950, in ocasion dai vincjecinc agns de muart, sot la regjie di Carlo Mutinelli, te suaze des zornadis celebrativis di Udin rivadis insom ai 17 di Dicembar dal 1950 cu la inaugurazion uficiâl dal monument, fat di Aurelio Mistruzzi, dedicât a Ellero intai “zardins dal vescul” di place dal Patriarcjât.
Sarà presa in esame la commedia Il segretario di Vittorio Alfieri, del 1906, che Ellero trasse da La magion del terrore di Gaetano Polidori, per tre anni e mezzo segretario di Alfieri e a sua volta poeta e drammaturgo, nonché editore in Inghilterra dell’Angeleida di Erasmo di Valvasone messa a confronto con Il paradiso perduto di Milton. Sarà fatto anche cenno a Ellero critico dell’Isabella di Polidori. Il segretario di Vittorio Alfieri fu messo in scena anche nel 1950, in occasione dei venticinque anni dalla morte, per la regia di Carlo Mutinelli, nell’ambito delle giornate celebrative udinesi culminate il 17 dicembre 1950 con l’inaugurazione ufficiale del monumento, opera di Aurelio Mistruzzi, dedicato a Ellero nei giardini di piazza Patriarcato.
A chi è rivolto
Evento aperto a tutti
Date e orari
11 apr
11
apr
Costo
Gratuito
Luogo
Punti di contatto
Ultimo aggiornamento: 7 aprile 2025, 11:32